söndag 21 november 2010

Dag 28

Måste jag blir tjock bara för att jag blir äldre?
Jag vill ta bort den långvariga osunda livsstilen som mina föräldrar har byggt upp de senaste åren. Många kan tänka att ”måste jag bli tjock bara för att jag blir äldre?” Nej, självklart inte!! Dock är det så att levnadsvillkoren förändras med åren.. Ju äldre man blir, desto mer bekväm brukar man bli. Man skaffar sig ofta bil, och kanske byter jobb mot ett som inte är lika ansträngande. Dessutom har man kanske råd och möjlighet att äta mer när man har hunnit arbeta några år och skaffat sig en stabil ekonomi. Båda dessa faktorer bidrar till att människor lägger på sig fett med åren. Framförallt är det frånvaron av fysisk aktivitet som bidrar till övervikt och förlorad muskelmassa, och faktum är att regelbunden träning kan göra underverk! Därför sätter vi verkligen igång med regelbunden träning under dessa 6 veckorna, som vi förhoppningsvis också kommer att kunna bibehålla när projektet är slut så att dessa nya vanor inte blåser iväg i luften..!


Dagens måltider och Träning!!

Föräldrarna flög hem tillbaka ifrån Göteborg så de kom hem nu på förmiddagen--Till Lunch åt vi rester ifrån gårdagens urgoda ceasar Sallad som jag, Sara och Calle lagade tillsammans igårkväll!

Till Middag ska jag och Pappa Claes gå och fixa ihop någonting hälsosamt undertiden som hurtiga Mamma Karin är iväg och spelar tennis i 2 timmar! Pappa Claes försöker hänga upp en ny tv på väggen vilket har varit ett helt dagsprojekt för denna mannen så han har inte hunnit med att fara till Gymmet och träna ett skivstångspass som jag hade letat upp till honom! Men de är LITE träning att borra i väggar och lyfta maskiner och så vidare iaf . . . :)

Jag återkommer snarast när jag vet vilken delikatess jag och Pappa Claes kommer att laga till middag! Finns risk för att det blir lövbiff med lite rester ifrån vår Svamp risotto kanske eller fisk! :)

Nu har vi kört slut på vecka fyra och det betyder att vi
har bara två veckor kvar nu utav våra hälso-äventyr! Sen vill vi ju självklart att dessa vanor förblir och stannar i vår tillvaro och i vårt tänk! Nu ska vi kämpa på i två grymma veckor till iallafall! Håll tummarna för oss! :)





1 kommentar: